Projekt “Warszawa programuje”

Projekt "Warszawa programuje!"

realizowany jest od 2017 do dzisiaj

W trakcie roku szkolnego uczniowie mają dodatkowe zajęcia związane z programowaniem. Nawet najmłodsi  - klasy pierwsze określały kierunek i ilość ruchów, które należy wykonać.

Gdy opanowały podstawy działania, przeszły na "wyższy poziom trudności" i rozpoczęły kursy na stronie studio.code.org, gdzie m.in. prowadziły pszczółkę do kwiatków i zbierały z nią nektar.

 

 

Klasy czwarte - poza zajęciami uuwzględnionymi w tematyce lekcji informatyki - mogą uczestniczyć w zajęciach dodatkowych poświęconych programowaniu w SCRATCH. Podobnie i klasy piąte oraz szóste.

We wrześniu i październiku - jak co roku - uczniowie rozpoczęli przygodę z kodowaniem, a starsi wzięli udział w Europejskim Tygodniu Programowania.

Klasy młodsze poznają tajniki programowania przez projekty:

  • pierwsze: akwarium,  ptaki na farmie,
  • drugie: szukanie w labiryncie, animowana postać - kostiumy duszka,
  • trzecie: grzybobranie, kolorowy wąż (v.1.0), kot goni mysz (v.1.0)
  • czwarte: balony, kolorowy wąż (v.2.0), kot goni mysz (v.2.0)

 

Klasy drugie, trzecie i czwarte wykonywały w grudniu 2020  świąteczny projekt:

Świąteczny_projekt_scratch4klasa

Wędrujemy w sieci wraz z Marco: https://runmarco.allcancode.com/

Klasy siódme i ósme - do zajęć przewidzianych przez program nauczania dodane są zajęcia zachęcające do aktywnego programowania w darmowym (dostępnym online i offline) Scratchu.

W ramach projektu, który de facto nakierowany jest na podnoszenie kompetencji programistycznych nauczycieli,  ale wpisuje się w priorytety i cele nauczania, uczniowie naszej szkoły brali udział w Godzinie kodowania 2017, która odbyła się w grudniu 2017 roku. Podobnie - w grudniu roku 2018, 2019 oraz w roku 2020 - poznali "Cichego nauczyciela".

Najstarsze klasy również uczestniczyły w projekcie - analizowały działanie np. algorytmów w scratchu i w blockly.Omawiamy bloki w odniesieniu do wiedzy, którą zdobyliśmy w scratch.

Ćwiczą rekurencję i iterację w projektach lub za pomocą kursów na stronie studio.code.org.

Ponadto animujemy informatycznie - przez oprogramowanie ruchu - postać na stronie przygotowanej jako godzina kodowania przez google.

Młodsi zajmują się zadaniem wskazanym na grafice, a starsi kolejnymi zadaniami.

Przeprowadzili także małego ludzika przez labirynt świecących klocków. Teraz podobne zadania wykonują uczniowie klas "średnich".

W zajęcia lekcyjne i dodatkowe wplatane są tematy z zajęć "mistrzów kodowania". Uczniowie poznają możliwości programowania za pomocą bloków, analizują gotowe projekty, sami lub z pomocą nauczyciela tworzą nowe miniprogramy.

Kilka starszych galerii:

2017-11-27 i 28 Kodable, kodowanie i pierwszaki

listopad

2017-12-04 Godzina Kodowania

Zajęcia prowadzi p. Marzena Lesińska-Wardawy,
(mimo długoletniej praktyki
nauczycielka nadal uczestniczy aktywnie
w szkoleniach i konferencjach metodycznych
nie tylko związanych z programowaniem)